torsdag 19 maj 2011

Dopet

Dopet i söndags blev precis så bra som jag ville ha det =). Anton somna i kyrkan och vakna till vatten på huvudet och det var inte gråt för det =D. Fast vi hade inte trott annat, han är en så lugn kille.

Kantorn spelade en vacker låt på pianot River flows in you av Yiruma,
Jag ville ha den låten för jag lyssna på den mycket när jag var gravid med Anton.

Vi bjöd på lättare lunch i form av pasta sallad med kassler, sedan var det kaffe med tårta.


Tårtorna jag gjorde. Ljustårtbotten, dumlefluff, hallongrädde, spacklad med grädde och täckt med marshmallows fondant.
En hitt faktiskt, maken sa att han våga säga att detta var den goaste tårta han ätit. Alla andra tyckte den var god med =D. Och jag kan också säga att den var super god, inte så söt som jag trodde den skulle bli.

Borden dekorerades med fina servetter jag köpt på Panduro, konserverna jag altrat med härliga vår blomster, svarta blockljus dekorerade med samma randiga presentpapper som på konserverna och sedan ett litet program med intressant fakta. Varje sittplats fick även en servett vikt som ett hjärta.

I och med att jag gjorde klart konserverna som gudmödrarna fick (se tidigare inlägg) så klara jag utmaningen att inte shoppa under 20 alster. Nu håller jag på att införskaffa det sista innan jag börjar nästa utmaning, då blir det 50. Och jag känner redan nu att det kommer ta tid, hoppas jag får några beställningar. =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar