fredag 25 november 2011

Jag ser det snöar

Lite vinter känsla får man av dessa underbara snöflingor. Självklart bjuder jag på hur man gör =D. Hur enkelt som helst och det är så roligt. Jag använde lite blankare papper, men vanligt kopieringspapper fungerar fin fint, det går säkert att använda silkespapper också men det har jag inte testat. Man viker på dessa sätt för att få en sex-spetsig flinga, precis som dom riktiga flingorna. Och precis som dom riktiga så är inte den andre lik. =)


Du behöver A4 papper, sax och penna.












 


Börja med att vika A4:at på mitten.



















Markera mitten på den vikta ändan.














Vik snett ner mot hörnet.















Vänd på pappret och vik längst med kanten på den förra vikningen.
Försök att få pappret så jämt mot kanten som möjligt.






Vik på mittten.














Klipp av det överflödiga.





































 Sen är det bara att börja skissa, det är bara fantasin som sätter gränser och pappret förstås ;).












Klipp ur.




















Nu kommer det roligaste att se hur det blev.
















Visar en till stjärna.





Får du några problem så hör av dej så ska jag försöka förenkla det =).


Jag satte fast mina med häftmassa på balkongdörren.





Jag vill gärna se hur dina blir så kommentera gärna och länka till din blogg eller liknande =).

1 kommentar:

  1. Tack för beskrivningen till de fina snöstjärnorna. Kram

    SvaraRadera