måndag 11 juni 2012

Konserv igen

Äntligen flera veckor försent fick min svärmor sin morsdag present. Hon fick en konserv fylld med gottigheter. :)


Jag fick en förfrågan om hur jag har gjort. Tyvärr blir det ingen steg för steg i bilder, men likväl en bild iallafall.
Jag har använt en konserv med en öppnare, alltså att man slipper använda konservöppnare. Detta är en burk från kokosmjölk som jag öppnade i botten med en konservöppnare. Jag diska den i diskmaskinen.
Sedan dekorera jag den, (här har ni de andra jag gjort, till Antons Gudmödrar och till min mamma).
Jag målade av botten på en kartong bit, det är bra om det är en tjockare kartong bit så innehållet inte ramlar ut. Klipp till botten så den får plats i konserven.

Lägg i vad du vill ha burken, är det godis utan papper så lägger jag det i en påse först. Limma runt kanten på konserven, lägg i botten och limma sedan i skarven. Låt torka. Sen har du din egna konserverade gåva. :)
Hoppas ni förstod, fråga på annars. :D

2 kommentarer:

  1. Tack snälla du för beskrivningen. Jag tänkte göra en konservburk och stoppa i ett presentkort till min son som snart fyller 16 år. Ha det så bra. Kram Nina

    SvaraRadera
  2. Vad fräckt. Detta ska jag göra. Går det bra även om man ingen diskmaskin har???? hihi Kram

    SvaraRadera