torsdag 28 april 2011

Therese

Jag heter Therese och är 24 år. Jag bor på landet på en liten gård sedan tre år tillbaka. Jag är gift sedan sommaren 2009 med Tomas, och vi blev tillsammans 2003. Gården vi bor på har ett hus, och fyra ekonomibyggnader och ca 1 ha trädgård/mark.
När jag inte är mammaledig jobbar jag natt som personlig assistent.




Den 2 december 2010 föddes vår älskade son Anton. Han kom lite tidigt, närmare bestämt 7 veckor. Ingen vet varför han kom förtidigt eftersom graviditeten var normal annars. Eftersom han kom förtidigt så blev vi liggande på neonatal i tre veckor, vi fick permission lagom till jul.

Anton fick ligga på en ljusmadrass för att bli av med billirubinet (gulsot).

Jag börja scrapbooka 2006 tror jag, då var det ett album om mina och Tomas år tillsammans. Sen så gillar jag att sy så det har det varit ganska mycket med eftersom jag gjort mina egna klänningar till crusingar (alltså 50-tals klänningar). Nu syr jag inte så mycket klänningar längre men likväl gardiner, handdukar och lampskärmar. Jag ska sy haklappar till Anton också med det har inte blivit av.

Min studentklänning som jag och min mormor designa.

Vi har tre katter: Mia, Nisse och Zizzy. Dom är tre år och har verkligen tre skiljda personligheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar