torsdag 22 september 2011

Krans

En sån här krans har jag sett på diverse sidor så fin och passande höst krans.
Självklart visar jag er tillväga gångs sättet =D







 Jag har använt mej av vita kaffefilter, det går lika bra att använda bruna.



Men jag valde att doppa mina kaffefilter i kaffe för att de skulle få lite skiftande färg. Du hoppar över detta moment om du vill ha en vit krans eller om du redan har bruna kaffefilter.

 Låt filtren torka.


 Klipp till en stomme av kartong, jag tog min kartong från ett ölflak.


 Snurra till den smalare änden av kaffefiltret...

 ...och öppna upp upptill.


 Sätt fast filtren med limpistol

Sen är det bara att fortsätta att fylla tills kransen är så fylld du vill ha den. Du kan göra upphängning baktill genom att limma fast ett band på baksidan. Du kan även dekorera kransen med en rosett, blommor eller vad du känner för.






Hoppas ni blev sugna på att göra en.
Nu ska jag ta en kopp kaffe. Jag vänder på dygnet här för imorgon vankas det jobb. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar