söndag 3 februari 2013

Grästorpsmaran

Igår var jag på scrapbookingmara här i min hemkommun, skönt att inte har så långt att åka :). En super duper mega bra dag hade jag och mycket prat och inspiration. Gott sällskap hade jag runt om mej också, eller vad säg som mina bloggvänner Carina och Nina och min svägerska Pernilla. Lika roligt att träffa bloggkompisarna som vanligt och roligt att en "släkting" börjat scrapbooka. Glöm inte att titta in till respektive blogg. :)

Jag hann göra tre alster, jag hade köpt tävlingskitet också men jag kände att det var för strikt och jag fick inte så mycket inspiration. Men de som var med gjorde underbara lådor (det var en låda med i kitet) och kort.

Första tävlingen var att göra ett kort eller layout och utgå från en skiss. Det skulle finnas med enfärgat och mönstrat papper, washitejp, något utstansat och blingbling.
Jag valde att göra en LO eftersom det var det jag såg framför mej när jag såg skissen. Min grej är enligt mej inte LO's och anser mej fortfarande vara nybörjare. Men hör och häpna min LO fick flest röster :O, snacka om chock(!), jag får nog ändra inställning.




Jag använde för första gången något som heter glimmer mist. Det var en sprayflaska med färg som glimma, jätte fint blev det och det kommer absolut bli mer sånt :)

Nästa tävling var att altra en äggkartong som man fick med i goodiebagen. Det skulle finnas med något stämplat, text och band.




Den allra sista tävlingen var att välja det man var mest nöjd med under dagen och det fick inte vara något man redan vunnit med. Jag hade hunnit göra ett kort.




Tyvärr glömde jag att fotografera vimmlet, men de som anordna alltihop kommer lägga ut bilder inom 2 veckor på sin facebook sida. Skriver när de ligger ute.

Som sagt en underbar dag! Och nästa Grästorpsmara är redan planerad och jag hoppas att bebisen klarar sej utan mamma så jag kan åka, han kommer ju trots allt vara ca 5 månader :). Jag har anmält mej till en till mara :D 16 mars  är det en miniträff i grannsocken ;).

2 kommentarer:

  1. Din LO är helt underbar. De andra sakerna är också jättefina. Jag har några kort i mobilen om du vill ha.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilka fina saker du gjort. Din LO är så vacker och kortet gjorde mej glad med så härliga vårliga färger!

    SvaraRadera