tisdag 4 februari 2014

Spindelmannen tårta

Idag hade jag en arbetskamrat och hennes son här för att hämta en tårta till sonen som fyller 5 år idag. :)
Jag hade äran att göra tårtan till hans kalas ifjol också, då var det GIK som gällde klicka här för att se den tårtan. Men i år blev det spindelmannen, härlig utmaning. Jag hade tänkt att täcka tårtan med MMF men färgen blev rosa, inte så passande till spindelmannen ;). Så det blev till att köpa röd marsipan, fick redan på att pojken har det som favorit färg, toppen :D. Dekorationerna är svart sockerpasta. Tårtan har äggfri tårtbotten, första gången jag gjorde det blev väl inte riktigt som jag tänkt mej men mannen i huset sa att det smaka bra. Och den är fylld med dumlefluff och hallongrädde.




Sonen och mamman blev nöjda. Smaken vet jag inte, men hoppas den också blev godkänd. Alltid nervöst när man gör en tårta till någon annan.

Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar